Tuesday, February 8, 2011

Kalau Saya jadi PM.....


Kalau saya jadi PM - Inspired by Siti Rahayu Baharin! credit to my super crazy imagination!

Kalau Ruzielah jadi Perdana Menteri.....
  • Pn. Siti Rahayu Bahrin akan saya lantik sebagai Penasihat Politik saya sebab dia dah ada Master in Political Science, dia juga boleh berbahsa inggeris dalam slank Americanya dengan baik, saya berharap dia akan dapat menasihati saya cara terbaik untuk mengajar Presiden US menghormati Islam.
  • Pn. Anggun akan saya lantik sebagai Menteri di Jabatan Perdana Menteri kerana dia mempunyai sifat yang sedikit sama seperti menteri yang ada sekarang, sungguh berani dan lancang berkata kata.
  • Pn. Raihanie Ngarega akan saya lantik sebagai Menteri Pengangkutan :P (sila marah jika mahu) kamu tidak dilantik menjadi Menteri belia dan sukan kerana kamu hanya tahu berenang.
  • Pn. Syaffina Shahrom akan saya lantik sebagai Menteri Pelancongan kerana dia suka melancong dan membezakan harga tiket kapal terbang yang berpatutan. Dia juga mampu berkomunikasi dalam pelbagai bahasa Inggeris, Bahasa Melayu, Jawa, Rawa dan Perak. :P
  • Pn. Amoi Azirah akan saya lantik sebagai Menteri Pembangunan Keluarga, wanita dan Masyarakat kerana dia mempunyai sofat yang penyayang pada suami keluarga dan bibik2
  • Cik Intan Farrah akan saya lantik sebagai Menteri Pertahan kerana dia mempunyai pengalaman dalam bidang bela diri (bersilat)
  • Pn. Syarim Irwani akan saya lantik sebagai Menteri Perdagangan antarabangsa dan Industri kerana dia mempunyai pengalaman yang luas dalam bidang perdagangan antarabangsa, beliau juga telah menjalinkan hubungan yang erat dengan pengusaha dan pengedar barangan berjenama antarabangsa
  • Pn. Sharifah Najiha akan saya lantik sebagai Menteri Kesihatan kerana dia selalu sabar dan tegar menjaga pesakit-pesakit di sekelilingnya.
  • Cik Syikah Ahmad akan saya lantik sebagai Menteri Penerangan, Komunikasi dan Kebudayaan kerana dia masih bujang (ada kaitankah?) dan tahu menari dan bermain alat muzik tradisional serta bijak berkomunikasi.
  • Pn Nadya Abd Rahman akan saya lantik sebagai Menteri Sumber Manusia tanpa alasan yang kukuh (saya bersifat pilih kasih semua kawan2 wajib diberi kedudukan!)
  • Pn. Nyonya Mansur akan saya lantik sebagai Menteri Kemajuan Luar Bandar dan Wilayah kerana dia orangnya yang sangat humble serta memahami situasi dan keperluan Masyarakat luar Bandar dalam panganya yang tersendiri
  • Pn Kuhen akan saya lantik sebagai Menteri Pengajian Tinggi kerana pengalamanya yang meluas dalam bidang tersebut serta dia juga meruapakan calon yang tegas dan berdedikasi
  • Pn. Siti Aminah akan saya lantik sebagai Menteri Sumber Asli dan Alam Sekitar kerana beliau arif tentang cara menggunakan sumber asli dengan baik, beliau telah dapat menghasilkan daun kunyit yang sihat dan besar dari saiz biasa dengan hanya menggunakan najis haiwan.
namun saya masih lagi mempunyai bebrapa jawatan yang masih belum diisi kerana saya tidak mempunyai calon yang berwibawa yang saya benar-benar kenal jiwa raganya. bersama kita membangun negara.

P/S : DON'T TAKE IT SERIOUSLY!

7 comments:

sally allen said...

Sapakah itu Nyonya Mansur? Ibu Sabariahkah?

Min said...

ahahaha...menteri sumber asli pulak...tapi yela kak..baja itu amat berkhasiat sekali ...tp blueeekk!!baunye buat loya setahun! :P

i is for ibu said...

@min :) tanam pokok dalam pampers idea yang sangat bijak :)

Anonymous said...

hahah.. akan ku cadangkan satu pembaharuan dan satu tranformasi secara menyeluruh kepada puan PM bagi menangani masalah2 rasuah, birokrasi dan kegilaan duit2 yang tegar ....di negara2 puan PM kita hahaha

- anggun-

i is for ibu said...

Dato Menteri di Jabatan Perdana Menteri, saya tidak salah memilih kamu! saya sukakan sikap kamu yang tegas! kita perangi rasuah tingkatkan prestasi!

Anonymous said...

saya akan bekerja keras untuk mencalonkan puan sebagai perdana menteri sepenuh hidup

datin paduka rahayu

Anonymous said...

wah...nama siti rahayu yg mula2!!!sgt lama xdgr dia speaking lah...ekekekeke

-adahazmi-